|
|
|
|
CzarMinnas
Administrator
Dołączył: 09 Mar 2021
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Sob 12:16, 13 Mar 2021 Temat postu: Obrona |
|
|
Podczas gdy statki są niezbędne do atakowania, struktury obronne pozwalają chronić planety graczy defensywnych przed atakami innych graczy. Są one budowane w ten sam sposób co statki i zawsze są gotowe do walki z atakującymi je statkami. Zależnie od tego, ile jest tych struktur, mogą one chronić większe lub mniejsze ilości surowców przed atakiem innych graczy. Duża ilość struktur obronnych może uczynić ewentualność ataku innych graczy nieopłacalną. Mimo tego istnieją jednak gracze, którzy specjalizują się w częstym atakowaniu mocno bronionych planet (nazywanych bunkrami).
Zrównoważony rozwój obrony
Podczas budowy floty istnieje kilka ważnych spraw, na które trzeba zwrócić uwagę. Podobnie jest ze strukturami obronnymi. Ilość struktur obronnych powinna być zbieżna z potrzebami planety lub księżyca, na którym jest zbudowana. Jeśli Twoim celem jest jedynie ochrona surowców, które Twoje kopalnie wyprodukują w ciągu nocy, to sztuką dla sztuki byłoby zbudowanie bunkra, który sam w sobie wart byłby setki tysięcy punktów. Jeśli jednak zdecydujesz się bronić całości Twojej floty (przynajmniej przez pewien czas), powinieneś oczywiście zbudować znacznie większą obronę. Prawidłowe połączenie właściwości różnych struktur obronnych. Słabsze jednostki floty i obrony pełnią funkcję "mięsa armatniego", podczas gdy Ty budujesz większe jednostki dla lepszego efektu. Niezależnie od tego jak silna będzie Twoja obrona i jak mądrze przemyślane będzie jej wykonanie, najlepiej dla Ciebie byłoby, gdyby w ogóle nie została przetestowana. Kiedy atak na Ciebie jest nieopłacalny nawet dla najsilniejszych graczy na Twoim uniwersum, masz niemal stuprocentową pewność, że nie zostaniesz zaatakowany.
Wyjątki:
wspomniani wcześniej gracze polujący na bunkry (debunkrownicy). Oni zaatakują Cię dla czystej przyjemności niszczenia.
polskie uniwersa 39 i 40. Gra na tych serwerach wiąże się z powstawaniem złomu na polach zniszczeń. Na tych uniwersach zniszczenie Twoich struktur obronnych wiązać się będzie więc z zyskiem dużo większym (30% metalu i kryształu zużytego do budowy) niż na innych uniwersach, gdzie zysku ze zniszczenia obrony nie ma. Obrona pozostawiona na dłuższy czas bez opieki na tych uniwersach to nieodparta pokusa dla graczy z silną flotą, zwłaszcza, że obrona nie może uciec.
Szansa na odbudowę
Jak wspomniano wyżej, jednostki obronne nie mogą latać ani magicznie zniknąć, więc nie mogą być chronione przed atakami, jednak jeśli zostaną zniszczone w czasie ataku, nie musi to oznaczać ich straty. W OGame każdy typ obrony ma ~70% szans na odbudowę po zniszczeniu wywołanym atakiem flotą. Możesz zwiększyć ten współczynnik, gdy uaktywnisz na koncie opcję "Mechanik". Szansa na odbudowę będzie wtedy wynosić ~85%. Po walce określana jest z osobna szansa na odbudowę każdego typu obrony - z reguły różnice są niewielkie, a odbudowana obrona waha się nieznacznie około wyżej wspomnianych, uśrednionych liczb. Jeśli na planecie jest mniej niż 10 jednostek obronnych, prawdopodobieństwo nie jest obliczane dla danego typu, a dla każdej jednostki osobno. (see Premium features).
Ta właściwość sprawia, że Twoi wrogowie nie mogą zniszczyć całej Twojej obrony jednym atakiem. Muszą więc atakować Cię częściej, by zniszczyć całość Twojej obrony. Innym sposobem, którego mogą użyć jest wysłanie rakiet międzyplanetarnych.
Różne rodzaje jednostek obronnych
Nawet jeśli wszystkie typy obrony mają ten sam cel - chronić Twoją planetę przed atakami, niektóre jednostki są bardziej wyspecjalizowane niż inne. Wygląda to podobnie jak w przypadku floty. Wszystkie struktury obronne pełnią ważną funkcję, a najlepszym sposobem na uczynienie obrony efektywną jest połączenie ich właściwości.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|